دكتر طاهره صفارزاده از دريافت هداياي نقدي و غيرنقدي مراسم تجليل خود پرهيز كرد

استاد طاهره صفارزاده نويسنده، شاعر و مترجم قرآن كريم كشور گفت: روشنفكران و عالمان جامعه اسلامي بايد از دريافت هديه از اموال عمومي خودداري كنند.
اين استاد دانشگاه كه عصر يكشنبه در همايشي كه به مناسبت تجليل از وي در دانشگاه آزاداسلامي واحد كرج برگزار شده بود، سخن مي گفت، افزود: تا وقتي كه در جامعه، فقرا بدون غذا سر به زمين مي گذارند نبايد از اموال عمومي هديه دريافت كرد.
وي تصريح كرد: روشنفكر حق گرفتن سكه و غيره را از اموال دولتي ندارد چرا كه دريافت چنين هدايايي خلاف مقام علمي آنان بوده و انتظار مي رود روشنفكران جامعه كه براي دستيابي به قله هاي علم و معرفت تلاش مي كنند، در اين زمينه اسوه و الگو باشند.
صفارزاده گفت: در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي به من پيشنهاد برگزاري مراسم تجليل شد كه به خاطر هزينه هاي آن، اين امر را نپذيرفتم.
وي افزود: جامعه اسلامي به متفكر نياز دارد نه تحصيلكرده، چرا كه افراد متفكر مي توانند به عنوان سرمايه هاي ماندگار در پيشبرد برنامه ها و اهداف كشور تأثيرگذار باشند.
استاد طاهره صفارزاده سال 1315 هجري شمسي در سيرجان استان كرمان متولد شد.
وي در سن شش سالگي تجويد، حفظ و قرائت قرآن كريم را آموخت.
صفارزاده پس از گذراندن تحصيلات متوسطه، مدرك كارشناسي زبان انگليسي را با موفقيت دريافت كرد.
اين استاد سپس براي ادامه تحصيل به كشورهاي انگليس و آمريكا سفر كرد و تحصيلات تكميلي را در اين كشورها گذراند.
وي در طول زندگي خود 10 مجموعه شعر از جمله رهگذر مهتاب، صدروبازوان، سفر پنجم و مردان صبح سروده و تعداد زيادي تحقيق علمي نيز ارائه كرده است.
ترجمه قرآن كريم از مهمترين آثار معنوي اين استاد فرزانه كشور است كه به خاطر اين اثر ارزشمند و ساير آثار آن در سال 2005 ميلادي از سوي انجمن نويسندگان آفريقايي- آسيايي به عنوان شاعره مبارز و زن نخبه و دانشمند مسلمان در كشور مصر جايزه ويژه دريافت كرد.
تعدادي از مؤسسات دانشگاهي، استادان دانشگاه و مراكز فرهنگي كرج به پاس تلاشهاي اين استاد، به وي لوح تقدير اهدا كردند.
وي نيز از دريافت هداياي نقدي و غيرنقدي در اين آيين خودداري كرد.

خبر هائی از افتخارات این استاد بزرگ ایرانی


:

سازمان نويسندگان آفريقا و آسيا ، دكتر "طاهره صفارزاده"، شاعر، نويسنده و استاد برجسته دانشگاه ايران را به‌عنوان برجسته‌ترين چهره زن مسلمان و نخبه جهان در سال ‪ ۲۰۰۵‬انتخاب كرد.

دكتر"محمد مجدي مرجان"، مشاور" فاروق حسني" وزير فرهنگ و اطلاع رساني مصر و رييس سازمان نويسندگان آفرو - آسيا با ارسال دعوت نامه‌اي ضمن اعلام مطلب گفت " به مناسبت جشن‌هاي جهاني سازمان زنان نويسنده افرو - آسيايي و انتخاب و تقدير از زنان دانشمند و نخبه جهان به علت فعاليت هايشان ، خانم دكتر طاهره صفارزاده شاعر و نويسنده بلند مرتبه ايراني كه همه مسلمانان به علت تاريخ پربار مبارزاتي و علمي به وي افتخار مي‌كنند ، به عنوان زن نمونه نخبه مسلمان و برجسته جهان برگزيده شده‌است".

مجدي مرجان از طاهرزاده براي شركت در مراسم تجليل از وي كه روز ‪۲۸‬ اسفند ماه در سالن جواهر هتل شبرد قاهره برگزار مي‌شود، دعوت به عمل آورده بود.

در اين حال استاد طاهره صفارزاده به علت تاخير در دريافت دعوت نامه و فراهم نبودن امكانات سفر ، ضمن عذرخواهي و ابراز تاسف از عدم حضورش در مراسم تجليل وعده داد در نخستين فرصت براي قدرداني به قاهره سفر كند.


 

اولين جلسه هيئت مديره انجمن قلم ايران در سال جديد، درحضور مترجم قرآن حكيم و منتخب زن دانشمند از سوي سازمان نويسندگان آفريقايي و آسيايي، برگزار گرديد.
روز شنبه 19 فروردين، استاد طاهره صفارزاده در منزل مسكوني خود، ميزبان رضا اميرخاني، دكتر محسن پرويز، راضيه تجار، مريم جمشيدي، محمد حمزه‌زاده و احمد شاكري بود كه براي عرض تبريك به مناسبت انتخاب شايسته ايشان به عنوان زن دانشمند جهان اسلام به حضور ايشان رسيده و جلسه هيئت مديره را نيز در همين مكان برگزار كردند.


در اين جلسه صميمي از متن صادره از سوي سازمان نويسندگان آفريقايي و آسيايي سخن به ميان آمد كه در آن دكتر طاهره صفارزاده به عنوان مبارزي بزرگ ياد شده و به‌نظر مي‌رسد كه يكي از ملاك‌هاي انتخاب برگزاركنندگان اين مراسم نيز همين روحيه ضد استعماري و ضد آپارتايد اين متفكر اسلامي است كه در عموم آثار ايشان جاري و ساريست و جغرافيا و زمان و مكان نمي‌شناسد.ماندگارترين اثر اين شاعره بزرگ كه حضور مستمر خود را در كنار انقلاب همواره و همچنان حفظ نموده و مي‌كند ترجمه قرآن به دو زبان انگليسي و فارسي است.


گفتني است، دكتر صفارزاده از اولين اعضاي انجمن قلم در بدو تأسيس آن بوده كه اين خود نشانگر عنايت و علاقه ايشان به ارتباط موثر بافراگيرترين تشكل ادبي كشور اس


نمونه ای از تالیفات این استاد گرانقدر:

قرآن حکیم
 
مترجم: استاد طاهره صفارزاده
ویزگیهای لوح فشرده قرآن حکیم
متن کامل قرآن حکیم با ترجمه فارسی و انگلیسی استاد طاهره صفارزاده همراه با توضیحات
متن کامل قرآن به خط عثمان طه
ترتیل کامل قرآن توسط اساتید بزرگ دنیای اسلام آقایان منشاوی پرهیزگار و شاطری
طبقه بندی بر اساس آیه با صفحه بندی بدیع
امکان پخش اتوماتیک وتکرار آیه
امکان جستجو پیشرفته در متن عربی و ترجمه های فارسی وتنگلیسی به صورت منفرد یا جمع
امکان حاشیه نویسی برای هر آیه به همراه جستجو
رابط کاربری زیبا به زبان فارسی
 
 
  نام دوم محصول:
تاريخ اضافه شدن: چهارشنبه 13 اسفند 82
تعداد :2
قيمت : 50,000 ريال

یزدفردا    کیهان

یزدفردا    کیهان
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا